Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

Iedereen die succes heeft met Tesla/NACS opladen

1 reading
966 views 17 replies 8 participants last post by  dhensrik  
#1 · (Edited)
Heeft iemand met toegang tot het NACS-netwerk al succesvol opgeladen bij een Tesla Supercharger? Ik heb het geprobeerd met mijn 2022 en een A2Z-adapter - geen succes.

#4 ·
Met de toegang tot het NACS-netwerk, heeft iemand al succesvol opgeladen bij een Tesla Supercharger? Ik heb het geprobeerd met mijn 2022 en een A2Z-adapter - geen succes.
Gebruikte u de Tesla-app? Van wat ik heb gehoord, is het de enige manier om een sessie te starten.

#6 · (Edited)
Met de toegang tot het NACS-netwerk, heeft iemand al succesvol opgeladen bij een Tesla Supercharger? Ik heb het geprobeerd met mijn 2022 en een A2Z-adapter - geen succes.
Was je bij een Supercharger die werkt met "andere EV's"? Dat zijn de versie 3 en 4 Superchargers, voor zover ik weet. Je kunt op de website van Tesla zien welke Superchargers dat zijn door "andere EV" te selecteren op de oplaadkaart op de website van Tesla, en ook in de Tesla smartphone-app na het toevoegen van je Niro in de sectie "Laad je andere EV". De app toont je een kaart met de Supercharger-locaties waar je kunt opladen, samen met het aantal laadpalen op elke locatie. En als je dan een specifieke locatie selecteert, vertelt de app je het aantal momenteel ongebruikte laadpalen en de huidige oplaadkosten. Wanneer je aankomt, sluit je je auto aan met de adapter, druk je op de knop Start Opladen en selecteer je de laadpaal waarop je bent aangesloten en druk je op Start Opladen. Je hoort wat geklik en het opladen begint. Mij is verteld dat het tot 60 seconden kan duren voordat het opladen begint, maar bij mij duurde het 10, misschien 15 seconden.

#15 ·
Mijn excuses als ik dit ergens eerder heb gepost, maar na de aankoop van een Niro EV in juni 2024 en een EV6 in november 2024, denk ik dat in ieder geval de EV6 recht heeft op een gratis adapter? Misschien de Niro? Hoe kom ik daar in hemelsnaam aan?
Omdat u zich niet in de VS bevindt (gebaseerd op de vlag onder uw gebruikersnaam) kunnen we het niet zeggen. Ze doen verschillende dingen in verschillende landen.

#18 ·
Ik heb mijn A2Z-adapter meerdere keren gebruikt bij verschillende Tesla Superchargers zonder problemen. Ik bezit een '21 EX Premium en ben in de VS. De Supercharger moet een "NACS Partner"-locatie zijn, zoals iemand hierboven opmerkte. Het lijkt erop dat ongeveer de helft ervan op de laadkaart op de website van Tesla staat. Helaas is het geen "Plug 'n Play" zoals bij een Tesla en het lijkt erop dat de meeste locaties meer per kWh in rekening brengen voor niet-Tesla-voertuigen, maar de procedure is niet ondraaglijk en het is altijd beter om extra oplaadmogelijkheden te hebben dan geen. Bovendien zijn Tesla Superchargers super betrouwbaar en het is zeer zeldzaam om in de rij te moeten wachten om er een te gebruiken, zelfs in vakantieweekenden.