Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

Auto hold en sensoren uitschakelen

667 views 3 replies 3 participants last post by  PeterEldh  
#1 ·
We hebben een 2019 KIA Niro PHEV met een paar functies die ons mateloos irriteren!

Ik heb privé en via mijn werk veel andere auto's gereden, en dit is de enige die deze vervelende instellingen heeft.

Auto Hold - Schakelt uit elke keer dat ik de auto uitzet, dus ik moet het handmatig activeren elke keer dat ik de auto start. Andere automerken onthouden meestal de laatste stand en starten zo. Ik heb de lokale KIA-dealer gevraagd, maar ze hadden geen idee, behalve dat de technicus zei dat het zo werkt op zijn KIA, dat een ander model is. Weet iemand of het mogelijk is om "laatste stand" of misschien "altijd aan bij start" in de voertuigcodering te activeren?

Parkeersensoren - Ze staan aan bij het starten van de auto, goed genoeg, en worden uitgeschakeld als ik een bepaalde snelheid bereik, ik weet eigenlijk niet waarom dit nodig is. Maar als ik de snelheid verlaag en de auto wil parkeren, worden ze NIET automatisch weer geactiveerd. Dit is het meest irritante aan de hele auto. Alle andere auto's die ik heb gereden, activeren ze automatisch als ik probeer te parkeren. Meerdere keren zijn we tegen dingen gebotst omdat we dachten dat het zou moeten waarschuwen als ik te dichtbij kom, maar nee. Het verdomde ding is uitgeschakeld. En opnieuw weet de lokale KIA-dealer het niet, en opnieuw zegt dezelfde man dat het zo is op zijn KIA-model. Is er dus een manier om de auto zo te coderen dat hij automatisch weer wordt geactiveerd?

Voor zover ik weet, hebben andere KIA-modellen deze twee functies op de manier waarop we het willen (aangezien de technicus dat zegt), dus waarom niet op KIA Niro...? Of waarom niet een instelling in de instellingen zodat ik het kan instellen zoals ik het wil?

#3 ·
Parkeersensoren - Ze staan aan bij het starten van de auto, goed genoeg, en worden uitgeschakeld wanneer ik een bepaalde snelheid bereik, ik weet eigenlijk niet waarom dit nodig is. Maar wanneer ik de snelheid verlaag en de auto wil parkeren, worden ze NIET automatisch opnieuw geactiveerd.
Hoewel het al een tijdje geleden is dat ik mijn '19 had, kan ik me herinneren dat ik de parkeersensoren nooit handmatig hoefde te activeren. Maar aangezien u zich niet in de VS bevindt, is het heel goed mogelijk dat uw software verschilt van de onze.

Kia heeft de auto-hold in de tweede generatie modellen gerepareerd. Mijn auto-hold blijft tussen de ritten ingesteld. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of mijn '19 überhaupt auto-hold had, maar ik herinner me niet dat ik het had.

#4 ·
Late reactie hier... In mijn optiek is dit gewoon een softwarefunctie om een instelling te onthouden of om parkeersensoren weer in te schakelen wanneer ze onder een bepaalde snelheid komen, zoals ze andersom doen, dus waarom kunnen ze het niet gewoon toevoegen in een latere release die de autogarage bij de volgende servicebeurt installeert. Lijkt me gewoon zo stompzinnig.