Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

OVERWEEG JE EEN PAUZE?

2 reading
6.3K views 61 replies 25 participants last post by  Techy  
#1 ·
Ik heb deze melding een paar keer op mijn 2023 KIA Niro Hybrid zien verschijnen: "Overweeg een pauze te nemen" met een koffiekopje-icoon en de melding.

Ik vind dit irritant.

Een manier om dit te verwijderen? Bedankt allemaal.

#13 ·
Ik heb dit zowel in mijn Niro als in de CRV van mijn vrouw gehad. Omdat geen van beide auto's een camera heeft die je in de gaten houdt zoals een Subaru, moet het gebaseerd zijn op tijd en misschien op het motortoerental. Gewoon weer een veiligheidsnanny die waarschijnlijk niet uitgeschakeld kan worden.

Geoff
Verbazingwekkend wat mensen irriteert.

#4 ·
Dat is verschenen op mijn 1e generatie Niro tijdens lange afstanden.
Met mijn huidige 2e generatie verschijnt het af en toe als ik helemaal niet ver rijd en soms denk ik dat het merkt dat ik niet goed oplet en een beetje aan het zwerven ben.
Ik heb het op dit moment niet uitgeschakeld omdat het me op dit moment niet stoort, maar dat zou kunnen veranderen...

#7 ·
Ik heb deze dialoog de eerste 4 jaar van het bezit helemaal niet gezien. Als hij nu verschijnt, lijkt hij direct gerelateerd te zijn aan het overschrijden van een rijstrookmarkering (of twee) zonder richting aan te geven. En ik zal zeggen dat hij een vrij nauwkeurige inschatting maakt van de noodzaak van een stop in mijn geval, gebaseerd op 6 reisdagen van recentelijk 800+ mijl per dag.

#17 ·
Ik vind het eerder amusant dan irritant. Laatst kwam ik tot stilstand bij een spoorwegovergang waar een lange goederentrein passeerde, en de Niro dacht blijkbaar dat ik in slaap was gevallen en koffie nodig had. Ik krijg vergelijkbare waarschuwingen wanneer ik naar links uitwijk bij het passeren van fietsen of probeer over een dood stinkdier te rijden. Ik vermoed dat degenen onder ons die voornamelijk op landelijke wegen rijden, de pauzewaarschuwing vaker zien dan stadsbestuurders.

#28 ·
Als je het in de instellingen van een Amerikaanse 2024 PHEV uitschakelt, blijft het uitgeschakeld. De onze staat al uit sinds ongeveer dag 2 van het bezit. De info staat op pagina 7-58 van de 2024 HEV/PHEV handleiding en pagina 6-110 in de 2023 HEV/PHEV handleiding. We hebben de "Vertrekwaarschuwing voor voorliggers" wel aan laten staan.

#33 ·
dit verschijnt wanneer de auto merkt dat uw ogen niet op de weg zijn, dus als u veel snelle hoofdbewegingen heeft, bedreigt hij u met digitale koffie. Ik denk dat het agressiever is in de HEV's dan in de EV die ik heb getest.
Maar ik droeg een donkere zonnebril en soms weet ik dat ik naar iets langs de weg kijk en het verschijnt niet. Lijkt erg willekeurig!

#40 ·
Ik had een Niro van de 1e generatie en zoals je zei, die had die functie niet.
Mijn 2e generatie Niro (2024) heeft het wel en ik heb die functie uitgeschakeld.
Ik stel voor dat je de handleiding aandachtig leest en de volgorde vindt om de functie uit te schakelen als je hem niet wilt.
Ik zou niet accepteren wat de dealer zegt, want ze willen zich niet druk maken en zoals je zei, "Kia die stelt dat het federale wetgeving is" is onzin.