Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

Hoe betrouwbaar is een Kia Niro Hybrid met veel kilometers (2017-2019)?

1 reading
1.7K views 26 replies 11 participants last post by  ldycrml916  
#1 ·
Hallo iedereen,

Ik ben van plan een gebruikte Kia Niro Hybrid (2017-2019) te kopen met ongeveer 120.000 tot 150.000 km (ongeveer 75.000-93.000 mijl).

Ik probeer te begrijpen hoeveel kilometer ik er realistisch gezien nog van kan verwachten zonder grote, dure reparaties te moeten ondergaan. Wat is een typische totale levensduur voor deze auto's? Mijn belangrijkste doel is om onverwachte hoge kosten te vermijden.

Alle ervaringen of adviezen zouden zeer gewaardeerd worden!

#2 ·
Aangezien de Niro er pas ongeveer 7-8 jaar is, zijn er geen echte langetermijngegevens over. We hebben hier verschillende leden gehad met meer dan 200.000 mijl en die nog steeds prima rijden.

#3 ·
Over het algemeen gaan hybrides langer mee dan auto's met alleen een verbrandingsmotor, omdat er aanzienlijk minder belasting op de motor staat (ook al zijn ze doorgaans teruggetuned en hebben ze geen hoog vermogen). Degenen die zich zorgen maken over een dure batterijvervanging, hoeven zich geen zorgen te maken. Er zijn originele Prius-auto's uit het eerste jaar die nog steeds goed functioneren zonder batterijvervanging. Doorgaans "slijten" hybride batterijen niet vanwege een zeer conservatief batterijbeheer dat ze optimaal opgeladen houdt voor een lange levensduur (in het midden van hun bereik). Lijkt zeldzaam te zijn in Niro HEV's en in hun mechanische tweeling, de Hyundai Ioniq.

#4 · (Edited)
Hoi iedereen,

Ik ben van plan een gebruikte Kia Niro Hybrid (2017-2019) te kopen met ongeveer 120.000 tot 150.000 km (ongeveer 75k-93k mijl).

Ik probeer te begrijpen hoeveel kilometer ik er realistisch gezien nog van kan verwachten zonder grote, dure reparaties te hoeven ondergaan. Wat is een typische totale levensduur voor deze auto's? Mijn belangrijkste doel is om onverwachte hoge kosten te vermijden.

Er is onlangs een vergelijkbare vraag gesteld in /r/KiaNiro/. Je vraag over "typische totale levensduur" kan niet beantwoord worden.

Ik heb rapporten gelezen van Niro's die tot 640.000 km hebben gereden met aanzienlijke onderhoudsproblemen. Ik heb ook meldingen gezien van problemen zodra ze van het terrein van de dealer zijn gereden. Persoonlijk zou ik geen gebruikte auto (niet alleen een Niro) kopen zonder een "gecertificeerde" garantie van de dealer. Auto's zijn erg ingewikkeld geworden. De meeste zijn veel betrouwbaarder dan hun tegenhangers in de 20e eeuw, maar er zijn altijd variaties.

Ik heb in januari 2023 een nieuwe Niro HEV SX gekocht. Hij heeft deze week 32.000 mijl/51.500 km bereikt. Hij heeft heel weinig, altijd kleine problemen gehad. Over het algemeen is het de beste auto die ik ooit heb gehad, maar een paar anderen hebben andere ervaringen gehad.

#7 ·
Ik denk dat in de VS 2017 het eerste jaar was dat de Niro beschikbaar was. Ik herinner me dat KIA in 2016 begon met de productie, dus het is denkbaar dat er dat jaar enkele in Korea en misschien de EU zijn verkocht? Ik weet niet zeker hoe de EU of Azië hun modeljaren benoemen. De OP heeft een vlag uit Nederland onder zijn schermnaam.

#9 ·
Mijn vergissing. Ik dacht dat ik had gelezen dat ze, hoewel ze in 2016 begonnen met het bouwen van de Niro, werden beschouwd als MY2017. Het was waarschijnlijk de Noord-Amerikaanse release.

#10 ·
Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar ik zit op de kilometerstand die u overweegt en het gaat prima, dus ik verwacht dat het in ieder geval de komende 50.000 km prima zal gaan. Hoewel het afhangt van hoeveel u betaalt en waarvoor u het gebruikt, merk ik geen verschil in hoe mijn auto zich gedraagt tussen 2018 en 2025. Meer details hieronder:

Ik zit momenteel op 154.666 km (96.105 mijl) met een 2018 Niro FE, woonachtig in NE. In de eerste 3 jaar heb ik niet veel gereden (forensenspoor tijdens de week, Niro in het weekend). De afgelopen 4 jaar rijd ik gemiddeld 60 mijl (96,6 km) per dag en heb ik zelden een dag van de week of een weekend waarop ik niet rijd. Ik haal nog steeds 60 mpg in de zomer en 45 in de winter (respectievelijk 3,92 en 5,3 l/100 km).

Naast reguliere onderhoudsafspraken om de 7.500 mijl, allemaal gedaan bij de dealer waar ik de auto heb gekocht, omdat ze geweldig zijn, heb ik de remmen één keer in jaar 4 laten vervangen vanwege roest door het feit dat de auto niet veel reed. Eerder deze week, bij mijn onderhoudsbeurt van 90.000 mijl, zeiden ze dat de remmen er geweldig uitzagen toen ik ernaar vroeg. Ik heb ook net mijn tweede set banden laten monteren (Yoko Avid Ascend GT, merkbaar betere handling dan OEM Michelin, maar ik denk dat ik een daling van 5 mpg ervaar). Een van de TPMS-sensoren is defect geraakt, dus hebben ze een nieuwe geplaatst ($45). Ze vertelden me dat een van de achterste camber/caster/toe bouten vastzit, dus ze konden hem niet op 0 graden uitlijnen, maar hij is nauwelijks afgeweken en zou geen impact moeten hebben. Maar de volgende keer dat ik een uitlijning nodig heb bij de afspraak van 120.000 mijl, moeten ze ze allebei vervangen (~$220 per stuk). Omdat de meeste Amerikanen hun auto bij 100.000 mijl vervangen, gingen ze ervan uit dat ik hetzelfde zou doen. Niet zo snel...

Andere kleine dingen:
Mijn dochter van 60 pond heeft de hendel op de passagiersdeur afgebroken, puur op basis van hoe ze eraan heeft getrokken om in te stappen, dus hebben ze dat gerepareerd. Dat is een bekend stylingprobleem met Kia/Hyunday-hendels.
Een van de achterste positielichten ging een paar jaar geleden kapot, dus heb ik ze allebei zelf vervangen.
Ik detailleer mijn auto 3-4 keer per jaar. Ik wou dat ik het veel vaker deed, maar ik heb geen tijd of een garage. Op de parkeerplaats ziet de lak van mijn auto er nog steeds beter uit dan die van een vergelijkbare oude auto die de Scrubadub/autowasbeurt krijgt. De lak van Kia/Hydunday is vrij zacht, gemiddeld van dikte, dus niet de beste, maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Ik tank alleen bij stations met Top Tier-benzine.

De enige twee keer dat ik de sportmodus heb gebruikt, was om de compressie te forceren tijdens het afdalen van een zeer steile heuvel tijdens mijn vakantie. Anders, in de Eco-modus, brengt het intrappen van het gaspedaal me prima van een zijstraat naar een boulevard van 50 mph met Boston-bestuurders in 65 mph-verkeer.

#11 · (Edited)
Slechts 66.000 mijl op mijn 2018 Niro LX. Om mezelf niet te vervloeken - maar ik moet herhalen wat SDeemer zei - het is de beste auto die ik in meer dan 40 jaar bezit heb, met een dozijn of zo verschillende auto's. Alleen vervanging/reparatie: Nieuwe banden. Vorig jaar ook een paar lepels remvloeistof moeten toevoegen, omdat ik denk dat de hitte in Arizona wat 'verdampte'. :) Dat heeft een zacht remprobleem opgelost. Zoals mensen zeggen: YMMV. Succes.

#12 ·
Hoi iedereen,

Ik ben van plan een gebruikte Kia Niro Hybrid (2017-2019) te kopen met ongeveer 120.000 tot 150.000 km (ongeveer 75k-93k mijl).

Ik probeer te begrijpen hoeveel kilometer ik er realistisch gezien nog van kan verwachten zonder grote, dure reparaties te moeten ondergaan. Wat is een typische totale levensduur voor deze auto's? Mijn belangrijkste doel is om onverwachte hoge kosten te vermijden.

Hoi -

Ik had een 2018 en reed er 120.000 mijl mee en behalve remmen, olieverversingen en banden heb ik nooit problemen gehad. Helaas dacht ik dat ik met zo'n hoge kilometerstand iets nieuwer moest nemen, dus verkocht ik hem aan mijn neef die er nu mee rijdt. Ik verving hem door een CPO 2022 Niro. Zelfde auto, alleen nieuwer. Vijf weken nadat ik hem kocht, oververhitte hij en viel hij stil aan de kant van de weg in the middle of nowhere (mm 65 op Alligator Alley als je FL kent). Dat was 9 januari (7 maanden geleden) en hij staat sindsdien bij de Kia-dealer. Hij heeft een nieuwe motor nodig (koppakking is kapot) en hoewel hij de rest van de fabrieksgarantie EN de Certified Pre-owned garantie heeft, willen ZIJ dat IK ervoor betaal!!!!!!
Ik heb er maar 5 weken mee gereden. Ik heb een advocaat stand-by als Kia niet het juiste doet!
Het is moeilijk om het merk aan te bevelen sinds de langdurige nachtmerrie met die auto.

#13 ·
Hoi iedereen,

Ik probeer te begrijpen hoeveel kilometer ik er realistisch gezien nog van kan verwachten zonder grote, dure reparaties te hoeven ondergaan. Wat is een typische totale levensduur voor deze auto's? Mijn belangrijkste doel is om onverwachte hoge kosten te vermijden.

We hebben twee Kia Niro hybride. Een 2017 hybride heeft momenteel ongeveer 175.000 mijl en een 2019 Phev ongeveer 85.000 mijl. Beide reden zeer goed zonder problemen. Ik heb de olie elke 8.000 - 10.000 mijl ververst met een volledig synthetische olie. Beide hebben tot nu toe één keer een DCT-transmissieolieverversing gehad met AMS- of Kia DCT-vloeistof.

#14 ·
Hoi iedereen,

Ik ben van plan een gebruikte Kia Niro Hybrid (2017-2019) te kopen met ongeveer 120.000 tot 150.000 km (ongeveer 75.000-93.000 mijl).

Alle ervaringen of advies worden zeer gewaardeerd!
Doe het niet

#16 ·
Mijn 2017 Kia Niro Hybrid FE is vanmorgen net de 222.000 gepasseerd. Het enige probleem dat ik heb gehad [bij 204K] was de lekkage van antivries/koelvloeistof van de warmtewisselaar, die ik door een monteur heb laten repareren met een work-around/bypass voor $175. Ik heb ook net een 20" lightbar op de voorbumper geĂŻnstalleerd [het installeren van aftermarket mistlampen zou zeer vergelijkbaar zijn]. Ik heb een gedetailleerde video op Youtube geplaatst - ik hoop dat dit anderen helpt --->

#18 ·
Ik bezit een Kia Niro uit 2019 en deze maakt nu deel uit van een class action rechtszaak wegens transmissiefalen. De motorclutch actuator heeft ofwel vloeistofvervanging nodig, of moet helemaal vervangen worden.
OK, een transmissiefalen is slecht. Sorry dat je dat hebt meegemaakt. De clutch actuator vloeistof zou elke 24.000 mijl of 24 maanden vervangen moeten worden, dus die van jou had dat nu al meerdere keren moeten hebben gehad. Is dat gedaan?

#26 · (Edited)
Ja, twee Kia-servicecentra bij de daadwerkelijke dealer en er werd niets over de actuator vermeld. Ruim 100.000 mijl erop nu en ik heb het voertuig sinds februari 2024 en ik ben alleen zeker van onderhoud dat is uitgevoerd na aankoop. Ze vertellen je alles bij het kopen van een gebruikte auto, dus ik weet niet of het zo was
Heb je specifiek aan de serviceafdeling gevraagd of de inspectie/zekeringvervanging van de hydraulische koppelingsactuator is uitgevoerd op je voertuig? Als het al was gedaan voordat je de Niro kocht, zou niemand het vermelden als je hem voor service brengt. Meestal zal de servicemedewerker een zoekopdracht uitvoeren om te zien of er openstaande terugroepacties zijn voor je voertuig wanneer je het voertuig brengt. De terugroepactie/inspectie van de hydraulische koppelingsactuator was van invloed op alle 1e generatie Niro's en zou op je voertuig worden gemarkeerd, tenzij deze al was uitgevoerd.

Class action settlements, als ze plaatsvinden, betalen alleen uit aan eigenaren die schade hebben geleden door het probleem in kwestie, niet aan potentiële schade. Het is aan de eigenaren om ervoor te zorgen dat terugroepwerkzaamheden worden uitgevoerd nadat ze de kennisgeving van de autofabrikant hebben ontvangen.

Als je de terugroepbericht niet hebt ontvangen, is de kans extreem groot dat het probleem al is verholpen voor je Niro.

Het schakelprobleem dat je mogelijk voelt, is totaal anders dan het probleem met de hydraulische koppelingsactuator.

#27 ·
Mijn voertuig had een terugroepactie en de rechtszaak gaat over de terugroepactie waarbij Kia het probleem niet daadwerkelijk heeft opgelost en Hyundai er helemaal geen heeft uitgegeven. Ik heb een melding ingediend bij de NHTSA en me bij de rechtszaak aangesloten. De terugroepactie die bij mijn Niro hoorde, heeft het probleem nooit opgelost. Van alle kanten wordt me verteld dat ik nu de transmissie moet laten reviseren. Maar ik heb papierwerk waaruit blijkt dat de terugroepactie is afgehandeld. Mijn voertuig is absoluut defect.