Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar ik zit op de kilometerstand die u overweegt en het gaat prima, dus ik verwacht dat het in ieder geval de komende 50.000 km prima zal gaan. Hoewel het afhangt van hoeveel u betaalt en waarvoor u het gebruikt, merk ik geen verschil in hoe mijn auto zich gedraagt tussen 2018 en 2025. Meer details hieronder:
Ik zit momenteel op 154.666 km (96.105 mijl) met een 2018 Niro FE, woonachtig in NE. In de eerste 3 jaar heb ik niet veel gereden (forensenspoor tijdens de week, Niro in het weekend). De afgelopen 4 jaar rijd ik gemiddeld 60 mijl (96,6 km) per dag en heb ik zelden een dag van de week of een weekend waarop ik niet rijd. Ik haal nog steeds 60 mpg in de zomer en 45 in de winter (respectievelijk 3,92 en 5,3 l/100 km).
Naast reguliere onderhoudsafspraken om de 7.500 mijl, allemaal gedaan bij de dealer waar ik de auto heb gekocht, omdat ze geweldig zijn, heb ik de remmen één keer in jaar 4 laten vervangen vanwege roest door het feit dat de auto niet veel reed. Eerder deze week, bij mijn onderhoudsbeurt van 90.000 mijl, zeiden ze dat de remmen er geweldig uitzagen toen ik ernaar vroeg. Ik heb ook net mijn tweede set banden laten monteren (Yoko Avid Ascend GT, merkbaar betere handling dan OEM Michelin, maar ik denk dat ik een daling van 5 mpg ervaar). Een van de TPMS-sensoren is defect geraakt, dus hebben ze een nieuwe geplaatst ($45). Ze vertelden me dat een van de achterste camber/caster/toe bouten vastzit, dus ze konden hem niet op 0 graden uitlijnen, maar hij is nauwelijks afgeweken en zou geen impact moeten hebben. Maar de volgende keer dat ik een uitlijning nodig heb bij de afspraak van 120.000 mijl, moeten ze ze allebei vervangen (~$220 per stuk). Omdat de meeste Amerikanen hun auto bij 100.000 mijl vervangen, gingen ze ervan uit dat ik hetzelfde zou doen. Niet zo snel...
Andere kleine dingen:
Mijn dochter van 60 pond heeft de hendel op de passagiersdeur afgebroken, puur op basis van hoe ze eraan heeft getrokken om in te stappen, dus hebben ze dat gerepareerd. Dat is een bekend stylingprobleem met Kia/Hyunday-hendels.
Een van de achterste positielichten ging een paar jaar geleden kapot, dus heb ik ze allebei zelf vervangen.
Ik detailleer mijn auto 3-4 keer per jaar. Ik wou dat ik het veel vaker deed, maar ik heb geen tijd of een garage. Op de parkeerplaats ziet de lak van mijn auto er nog steeds beter uit dan die van een vergelijkbare oude auto die de Scrubadub/autowasbeurt krijgt. De lak van Kia/Hydunday is vrij zacht, gemiddeld van dikte, dus niet de beste, maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Ik tank alleen bij stations met Top Tier-benzine.
De enige twee keer dat ik de sportmodus heb gebruikt, was om de compressie te forceren tijdens het afdalen van een zeer steile heuvel tijdens mijn vakantie. Anders, in de Eco-modus, brengt het intrappen van het gaspedaal me prima van een zijstraat naar een boulevard van 50 mph met Boston-bestuurders in 65 mph-verkeer.