Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

KIA Niro Touring 2022 - Advies nodig over servicekosten!!

1.1K views 18 replies 9 participants last post by  Multitask  
#1 ·
Hallo allemaal!

Ik kan wel wat advies gebruiken over een serviceprobleem met de Kia Niro. Ik heb 20.000 mijl op mijn Niro 2022 Touring. Hij is een jaar geleden voor het laatst onderhouden (10.000 servicebeurt). Ik heb het volledige onderhoud van 16.000 nooit laten uitvoeren omdat mijn dealer er $700 voor rekent. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat dit zo'n oplichterij is. Advies over hoe ik mijn auto de service kan geven die hij nodig heeft in dit interval zonder ten prooi te vallen aan de opgeblazen serviceprijzen van KIA?

#2 ·
Ik heb mijn 23 Niro EX Hybrid maar één keer laten onderhouden, bij de 8.000 servicebeurt (hadden 22's onderhoudsintervallen van 16.000 km?). Ik bracht hem naar mijn lokale Kia-dealer in San Diego County, niet de dealer waar ik hem kocht. Ik verwachtte het ergste, maar tot mijn verbazing deden ze de olieverversing en inspectie voor $92 en zeiden verder niets. Ik ben van plan hem naar dezelfde dealer te brengen voor de 16.000 servicebeurt, maar alleen omdat ik hem dit jaar wil verkopen en wil kunnen aantonen dat ik hem goed heb laten onderhouden bij de dealer en dat ze ook alle gegevens kunnen vinden.

Dat gezegd hebbende, ik heb er ook een hekel aan om een auto naar de dealer te brengen voor onderhoud. Ik denk ook dat de aanbevolen onderhoudsbeurten bij bepaalde kilometerstanden grotendeels verzonnen zijn om je te laten geloven dat er anders iets ergs zal gebeuren. Wat ik met al mijn andere auto's doe, is ze naar een gerenommeerde onafhankelijke automonteur brengen. Degene waar ik nu naartoe ga, heb ik op Yelp gevonden en ze hadden echt alleen maar honderden positieve recensies. Mijn ervaring met hen is geweldig geweest. Ik heb ze $75 extra betaald om alle dingen te doen die aanbevolen worden bij die bepaalde kilometerstanden, MAAR, als ik ze er niet voor betaal, lijken ze het toch te doen; meestal is het gewoon het controleren van de riemen, vloeistoffen en filters. Geen druk van hen.

De laatste paar auto's die ik de afgelopen 20 jaar heb gekocht, lijken gebouwd te zijn om lang mee te gaan. Het lijkt erop dat ze alleen een goede vloeistofservice nodig hebben tot ongeveer 160.000 kilometer. Misschien heb ik geluk gehad. Veel succes voor jou ook.

#3 ·
Hoi allemaal!

kan echt wat advies gebruiken over een Kia Niro serviceprobleem. Ik heb 20K mijl op mijn Niro 2022 Touring. Hij is een jaar geleden voor het laatst onderhouden (10K service). Ik heb de volledige 16K onderhoudsbeurt nooit voltooid omdat mijn dealer er $700 voor rekent. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat dit zo'n oplichterij is. Advies over hoe ik mijn auto de service kan geven die hij nodig heeft in dit interval zonder ten prooi te vallen aan de overdreven serviceprijzen van KIA?
De beste manier om te voorkomen dat u wordt uitgebuit, is om gewapend en goed geĂŻnformeerd te zijn over de behoeften van uw auto. Maak en breng een kopie van het onderhoudsschema in uw handleiding mee voor uw eigen overleg. Als hij goed loopt, heeft u alleen een olieverversing nodig. Uw fout is het krijgen of zelfs luisteren naar een dealerpakket. U gaat naar binnen met een lijst met wat u wilt, items 1, 2 enzovoort. U moet 1. Olieverversing hebben, als u 2. Bandenwisseling wilt. De meeste dealers geven u een gratis inspectie (een echte snelle blik), maar het is goed omdat u misschien een interieurluchtfilter nodig heeft of zo. Met uw kilometers heeft u misschien wel een interieurluchtfilter nodig, het motorluchtfilter van de Niro gaat heel lang mee. Bekijk ook de webpagina van de dealer, de meeste hebben coupons die u kunt uitprinten. Ik zou ook controleren of u een andere dealer heeft waar u naartoe kunt gaan die normale prijzen heeft en u niet oplicht. Maar ga gewapend naar binnen als u het gevoel heeft dat ze u niet behandelen als een gewaardeerde klant, maar als iemand met diepe zakken, ga dan ergens anders heen.

#6 ·
De beste manier om te voorkomen dat je wordt uitgebuit, is om gewapend en goed geĂŻnformeerd te zijn over de behoeften van je auto. Maak en breng een kopie van het onderhoudsschema in uw handleiding mee voor uw eigen overleg. Als hij goed loopt, heeft u alleen een olieverversing nodig. Uw fout is het krijgen of zelfs luisteren naar een dealerpakket. U gaat naar binnen met een lijst met wat u wilt, items 1, 2 enzovoort. U moet 1. Olieverversing hebben, als u 2. Bandenwisseling wilt. De meeste dealers geven u een gratis inspectie (een echte snelle blik), maar het is goed omdat u misschien een interieurluchtfilter of zo nodig heeft. Met uw kilometers heeft u misschien wel een interieurluchtfilter nodig, het Niro-motorluchtfilter gaat heel lang mee. Bekijk ook de webpagina van de dealers, de meeste hebben coupons die u kunt uitprinten. Ik zou ook controleren of u een andere dealer heeft waar u naartoe kunt gaan die reguliere prijzen heeft en u niet oplicht. Maar ga gewapend naar binnen als u het gevoel heeft dat ze u niet als een gewaardeerde klant behandelen, maar gewoon iemand met diepe zakken, ga dan ergens anders heen.
Heel erg bedankt voor het advies. Dat is precies wat ik van plan ben te doen. Helaas zijn er maar een handvol KIA-dealers in de omgeving van Los Angeles en het zijn allemaal haaien, omdat mensen hier graag hun geld uitgeven en geen vragen stellen. Ik belde vandaag en ze gaven me een prijs van $ 85,00 voor een olieverversing met filtervervanging. Ik ga dat gewoon halen en elk ander probleem dat (R of P) specificeert.

#4 ·
Accepteer niet wat een dealer zegt dat nodig is voor een service-interval. Lees uw handleiding en kijk wat er gedaan moet worden. Als ik de '22 Niro hybrid opzoek, zie ik drie dingen die gedaan moeten worden: olie- en filterwissel, vervanging van het luchtfilter van de motor en bandenwisseling. Al het andere dat wordt vermeld, is een inspectie, die de meeste Kia-dealers als onderdeel van de service uitvoeren. Een olieverversing zou ongeveer $100 moeten kosten, ik weet niet wat een dealer zou vragen voor het luchtfilter van de motor, maar O'Reilly vermeldt het voor $30, en een bandenwisseling zou niet veel moeten kosten. Ik zou zeggen dat als ze meer dan $200 in rekening brengen voor een 24k service, ze woekerprijzen hanteren. U kunt de motoroliefilter gemakkelijk zelf in een paar minuten vervangen, en veel bandenwinkels zullen een bandenwisseling uitvoeren tegen minimale kosten (sommigen doen het misschien zelfs gratis). Als u geen technisch persoon bent, is het zelf vervangen van de olie misschien niet iets waar u mee wilt rommelen. Niet dat het moeilijk is, alleen dat het een beetje rommelig kan zijn en dat u de juiste gereedschappen nodig hebt om de klus te klaren.

#7 ·
Accepteer niet wat een dealer zegt dat nodig is voor een service-interval. Lees uw handleiding en kijk wat er gedaan moet worden. Als ik naar de '22 Niro hybrid kijk, zie ik drie dingen die gedaan moeten worden: olie- en filtervervanging, vervanging van het luchtfilter van de motor en bandenrotatie. Al het andere dat wordt vermeld, is een inspectie, die de meeste Kia-dealers als onderdeel van de service uitvoeren. Een olieverversing zou ongeveer $100 moeten kosten, ik weet niet wat een dealer zou vragen voor het luchtfilter van de motor, maar O'Reilly vermeldt het voor $30, en een bandenrotatie zou niet veel moeten kosten. Ik zou zeggen dat als ze meer dan $200 in rekening brengen voor een servicebeurt van 24.000 km, ze woekerprijzen hanteren. U kunt de motoroliefilter gemakkelijk zelf in een paar minuten vervangen en veel bandenwinkels zullen een rotatie uitvoeren tegen minimale kosten (sommigen doen het misschien zelfs gratis). Als u geen mechanisch persoon bent, is het zelf vervangen van de olie misschien niet iets waar u mee aan de slag wilt. Niet dat het moeilijk is, alleen dat het een beetje rommelig kan zijn en dat u de juiste gereedschappen nodig heeft om de klus te klaren.
Heel erg bedankt voor uw antwoord. Het is erg nuttig om bevestiging te krijgen dat al die dealerpakketten een soort oplichting zijn ($700 voor een onderhoudsbeurt van 20.000 km die grotendeels gebaseerd is op inspectie!!?? hè?)... Ik belde vandaag en kreeg een offerte van $85,00 voor de olieverversing en zal bij aankomst naar de filterprijs vragen. Ik neem mijn handleiding mee.
!!

#5 ·
Hoi allemaal!

kon echt wel wat advies gebruiken over een Kia Niro serviceprobleem. Ik heb 20K mijl op mijn Niro 2022 Touring. Hij is een jaar geleden voor het laatst onderhouden (10K service). Ik heb het volledige 16K onderhoud nooit laten uitvoeren omdat mijn dealer er $700 voor rekent. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat dit zo'n oplichterij is. Advies over hoe ik mijn auto de service kan geven die hij nodig heeft bij dit interval zonder ten prooi te vallen aan de opgeblazen serviceprijzen van KIA?
Druk het service-intervalgedeelte uit de handleiding van uw eigenaar af, breng het naar de dealer en zeg: "Ik wil dit, dit en dit gedaan hebben. Doe NIETs anders."

Ik heb nog nooit meer dan $200 betaald voor een routine service bij een dealer, en dat was inclusief een wieluitlijning @ 24.000 mijl omdat de OEM Nexen banden slecht versleten waren bij 20.000 mijl.

#13 ·
Mijn zus kocht een nieuwe Kia in de staat Washington en kreeg levenslang gratis olieverversingen en 3 jaar gratis Kia Connect. Mijn dochter kocht een Kia van een dealer in de buurt van Portland en kreeg levenslang gratis olieverversingen. Ik kocht een nieuwe Kia van een dealer in het zuiden van Oregon. Eerst vroeg ik om een specifieke Oregon-plaat, ze vroegen niet naar mijn plaat en boden nooit hun excuses aan. Ik bracht mijn auto voor de eerste controle en ze rekenden me meer dan 100 dollar voor een olieverversing, zonder melding te maken van gratis olieverversingen en boden ook niet aan om hem te wassen, terwijl ik rechtstreeks naar het bord keek waarop stond: gratis autowasbeurt bij elke service. Enorm verschil in dealer-voordelen. Dit heeft me teleurgesteld in die dealer en ik zal mijn auto er niet meer naartoe brengen. Ik heb het gevoel dat ik ze niet kan vertrouwen.

#14 ·
Gratis olieverversingen voor het leven zijn lokaas om u naar de serviceafdeling te lokken en meer diensten te verkopen. De serviceafdeling verdient meestal meer geld voor de eigenaar dan de verkoop. Schilden omhoog! Houd er rekening mee dat de servicemedewerker op commissie wordt betaald en de technici per taak worden betaald. Als ze geen taken hebben en geen diensten verkopen, krijgen ze geen salaris. De slecht presterende servicemedewerkers (verkopen niet genoeg diensten) worden ontslagen.

Zoals hierboven meerdere keren is opgemerkt, laat alleen de routine services uitvoeren die in de handleiding van de eigenaar staan. Als er dure services nodig zijn, of er komt iets anders aan de orde, vraag dan de prijs op bij een goede onafhankelijke garage en bij de dealer.

#16 ·
"Gratis olieverversingen voor het leven" is lokaas om je naar de serviceafdeling te lokken en meer diensten te verkopen.
Twee van mijn auto's hebben levenslange olieverversingen, maar uiteraard is dit alleen van toepassing bij de verkopende dealer. Dat is prima zolang ik niet uit de buurt verhuis (wat ik momenteel niet van plan ben). De VW is twee keer onderhouden en de Kia één keer, en bij beide dealers was het geen probleem om ze gewoon te vertellen de olie te verversen. Er is geen poging gedaan om me iets extra's te verkopen, maar ik weet dat dit niet het geval is bij alle dealers.

#15 ·
Bedankt, ik begrijp het. Ik breng mijn auto naar een lokale reparatiewerkplaats die ik kan vertrouwen en die alle controles uitvoert die nodig zijn voor de garantie. Ik ben gepensioneerd met een vast inkomen. Ik kan het me niet veroorloven om te betalen voor dingen die echt niet gedaan hoeven te worden.

#18 ·
Hoi allemaal!

kan echt wat advies gebruiken over Kia Niro service probleem. Ik heb 20K mijl op mijn Niro 2022 Touring. Hij is een jaar geleden voor het laatst onderhouden (10K service). Ik heb het volledige 16K onderhoud nooit laten uitvoeren omdat mijn dealer er $700 voor rekent. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat dit zo'n oplichterij is. Advies over hoe ik mijn auto de service kan geven die hij nodig heeft met dit interval zonder ten prooi te vallen aan de overdreven serviceprijzen van KIA?
Het grote geheim dat de dealers je niet vertellen is dat er geen service is op basis van 10k, of 16k, 20k mijlen. Het staat helemaal niet in je handleiding. In plaats daarvan is het een service-interval op basis van kilometers en/of tijd. Je olieverversing is bijvoorbeeld 7500 normaal of 3500 zware service (ik bereken het gemiddelde en ververs bij 5k). Alles is gebaseerd op de kilometerstand van het onderdeel of de vloeistof. Ja, je wordt opgelicht tegen hoge prijzen voor deze - mijlen services, en ze doen het allemaal. Lees en ga uit van je handleiding voor onderhoud!

#19 ·
Ik kreeg een 'gratis' olieverversing, maar alleen bij de dealer van het voertuig... bracht het naar die dealer, ze haalden hun schouders niet op... ah, maar de 2e of 3e keer (weet niet meer precies) probeerden ze me iets aan te smeren, wat ik weigerde... de volgende keer 'probeerden' ze me te misleiden, maar ik hield voet bij stuk.... De les hier is dat 'de dealer' zal proberen je meer $$$ te laten uitgeven.... zelfs proberen me iets te laten kopen waarvan ik weet dat ik het niet nodig had of ergens anders goedkoper kon krijgen... Kortom, laat ze je niet iets aansmeren wat je niet wilde. 8)