Vorige week heb ik een snel en vuil experiment gedaan met een stuk heldere matte Con-Tact-zelfklevende folie, die ik aanbracht over het gebied net voor de versnellingspook. Ik gebruik dit spul al jaren als beschermfolie op laptops en vergelijkbare apparaten. Het plakt goed, maar laat geen lijmresten achter bij verwijdering - zelfs niet als het een jaar lang is aangebracht.
Ik heb
niet opzettelijk de hele middenconsole bedekt, omdat dit een proof of concept was en ik de folie wilde vergelijken met het OEM pianozwart in een rijsituatie.
Vandaag had ik die gelegenheid. De reflectie van de middagzon was verblindend van het onbehandelde plastic, terwijl de folie nauwelijks iets reflecteerde. Op basis van deze ervaring ben ik van plan folie te snijden om de hele middenconsole te bedekken, behalve de knoppen en het display voor de transmissiekeuze. Als dat lukt, zal ik waarschijnlijk wat ondoorzichtig
matzwart bestellen voor een definitieve klus.
Zo niet, dan ga ik waarschijnlijk voor een plakfolie, zoals beschreven door TheAirman - maar alleen als ik iets kan vinden zonder nep patroon en met een matte afwerking. $50 betalen voor een stuk plastic en het dan nat moeten schuren om de glans te verwijderen, of het spuiten met matzwarte verf is geen aantrekkelijke optie.