Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

TPMS-sensoren van een andere NIRO

1 reading
7.7K views 30 replies 8 participants last post by  nazarster  
#1 ·
Ik heb originele NIRO 2022 PHEV-wielen gekocht en op mijn NIRO 2020 EV gemonteerd - en TPMS koppelt om de een of andere reden niet (ik was er zeker van dat ze dat wel zouden doen).
Hoe kan ik erachter komen dat het sensoren van hetzelfde type zijn?
Is er een manier om te controleren of ze over het algemeen werken in de wielen die ik heb gekocht (zonder naar de dealer te gaan)?

#3 ·
TPMS-sensoren zijn een bulkproduct dat niet specifiek is voor een bepaald merk of model auto. Elke fatsoenlijke bandenwinkel zou je voor ongeveer $ 60 kunnen helpen, inclusief installatie.
Ik denk dat je een beetje te optimistisch bent met je schatting.
Sensoren kunnen fysiek allemaal hetzelfde zijn, maar de programmering is voertuigspecifiek en verschilt ongetwijfeld van jaar tot jaar. Daarom moet ik mijn TPMS-sensor programmeertool elk jaar (minimaal) upgraden.

#5 ·
Ben naar Discount tires geweest en hun programmeertool zei dat er geen specifiek programma voor mijn Niro is - ze zouden 'zelflerend' moeten zijn.
De mijne doet het niet. Dus waarschijnlijk zitten ze er gewoon niet in. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet controleren
Elke dealer/persoon met een "TPMS-tool" kan controleren of ze zich daadwerkelijk in de band bevinden en "werken". De tool geeft alle relevante info wanneer deze op het ventielgebied "gericht" wordt.

#8 ·
Ik gok dat de "TPMS-tool" een andere naam kan hebben in de auto-industrie, en "werkend" is een beetje overdreven om een passieve sensorfunctie te beschrijven. Juist of onjuist, het zijn slechts details die de duidelijke betekenis niet echt veranderen.

30 seconden rijden na het installeren van de sensor bevestigt of ze werken of niet. Zelfkalibrerend in het geval van onze auto's, ik vermoed dat de tool nuttiger is voor TPMS-sensoren die een soort kalibratie nodig hebben om door de auto te worden herkend.
De tool kan worden gebruikt om elke sensor op elke auto te testen. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat alle 4 sensoren (of welke dan ook) niet operationeel zijn.
Ik zou niet aanraden om geld uit te geven voor je eigen persoonlijke tool om het alleen maar te controleren.
Als ik sensoren heb geprogrammeerd met mijn TPMS-tool, vraagt deze naar het jaar, merk en model van de auto. De programmagegevens moeten elk jaar worden bijgewerkt, net zoals de modellen van auto's elk jaar kunnen veranderen.
Ik ben niet verbaasd dat de OP problemen heeft met de nieuwere sensoren in een oudere auto, zelfs als het hetzelfde model is. Mogelijk werkt een scenario waarbij 2020-wielen op een auto uit 2022 worden gemonteerd???

#15 ·
Dus, vandaag gecontroleerd bij de bandenservice met een apparaat - ze zeggen dat er geen sensoren in zitten.
Dus ik ben van plan om zo te rijden tot ik overstap op winterbanden.
Dan moet ik sensoren halen en ze installeren wanneer ik in de lente weer overstap op zomerbanden.

Wie kan betrouwbare sensoren adviseren die zelf met deze auto gekoppeld worden?

#16 ·
Dus, vandaag gecontroleerd bij de bandenservice met een apparaat - ze zeggen dat er geen sensoren in zitten.
Dus ik ben van plan om zo te rijden tot ik overstap op winterbanden.
Dan moet ik sensoren halen en ze installeren als ik in de lente weer overstap op zomerbanden.

Wie kan betrouwbare sensoren adviseren die zelf aan deze auto gekoppeld worden?
replacementparts@vdo.com
(een van de twee fabrikanten van deze dingen zou u moeten kunnen helpen)
De andere fabrikant is te bereiken via aftermarket@schrader.co.uk

Ik heb originele NIRO 2022 PHEV-wielen gekocht en ze op mijn NIRO 2020 EV gemonteerd.
Ze missen TPMS-sensoren.
Welke TPMS-sensoren heb ik nodig en link me naar waar ik ze kan krijgen.
Bedankt.

Als alternatief kunt u uw bandenwinkel erover laten nadenken en ze het laten vinden. Ze weten waarschijnlijk al het antwoord.

#25 ·
Het lijkt erop dat een set van 4 op eBay te koop is voor minder dan $45,00 US. Het lijken 433 MHz - 52933-D4100 te zijn. Geen garanties, maar ik heb wat onderzoek gedaan en dit is een van de onderdeelnummers die lijkt te passen.
Misschien zou mijn "All-Inclusive" offerte van $100 per wiel dan in de buurt komen. Want sowieso zal elke bandenservice waarschijnlijk ~$200 vragen voor het monteren, balanceren van alle 4 banden en het monteren op de auto. :confused:
En dan is het nog steeds jouw verantwoordelijkheid. Als er geen van beide kan worden gekoppeld, begin je helemaal opnieuw.
Terwijl ze voor die $400 (allemaal) beloven ervoor te zorgen dat alles werkt.

#26 ·
Tijdens het rijden op mijn winterbanden met "originele" sensoren heb ik een ander probleem:
Zelfs goede winter Blizzaks glijden als ze op 36 PSI staan. Ik heb ze verlaagd naar 28 PSI en nu rijden ze geweldig op sneeuw.
Maar nu krijg ik constante waarschuwingen van de auto over lage bandenspanning.

Heeft iemand een manier gevonden om de "verwachting van de auto" voor de bandenspanning te verlagen?

#27 ·
Terwijl ik op mijn winterbanden reed met "originele" sensoren, had ik een ander probleem:
Zelfs goede winter Blizzaks glijden als ze op 36 PSI staan. Ik heb ze verlaagd naar 28 PSI en nu rijden ze geweldig op sneeuw.
Maar nu krijg ik constant waarschuwingen van de auto over lage bandenspanning.

Heeft iemand een manier gevonden om de "verwachting van de auto" voor de bandenspanning te "verlagen"?
Je kunt het computerprogramma niet veranderen.
Rijd met de banden op een hogere spanning en wees voorzichtig als de weg glad is.

#30 · (Edited)
Ik heb originele NIRO 2022 PHEV-wielen gekocht en ze op mijn NIRO 2020 EV gemonteerd - en TPMS koppelt om de een of andere reden niet (ik was er zeker van dat ze dat wel zouden doen).
Hoe kan ik erachter komen dat het dezelfde type sensoren zijn?
Is er een manier om te controleren of ze over het algemeen werken in die wielen die ik heb gekocht (zonder naar de dealer te gaan)?
Ik heb een set winterwielen van de tweede Hyundai-auto gemonteerd en de sensoren werden bij de eerste rit vanzelf gerepareerd

Attachments

#31 ·
Ik heb een set winterwielen van de tweede Hyundai-auto geĂŻnstalleerd en de sensoren zijn bij de eerste rit vanzelf gerepareerd
Ja, bedankt, we hebben hierboven verduidelijkt dat er hoogstwaarschijnlijk gewoon geen sensoren in die zomerbanden zitten. Ik ben van plan ze te kopen en te installeren wanneer ik terug overschakel naar de zomer.