Ik gok dat de "TPMS-tool" een andere naam kan hebben in de auto-industrie, en "werkend" is een beetje overdreven om een passieve sensorfunctie te beschrijven. Juist of onjuist, het zijn slechts details die de duidelijke betekenis niet echt veranderen.
30 seconden rijden na het installeren van de sensor bevestigt of ze werken of niet. Zelfkalibrerend in het geval van onze auto's, ik vermoed dat de tool nuttiger is voor TPMS-sensoren die een soort kalibratie nodig hebben om door de auto te worden herkend.
De tool kan worden gebruikt om elke sensor op elke auto te testen. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat alle 4 sensoren (of welke dan ook) niet operationeel zijn.
Ik zou niet aanraden om geld uit te geven voor je eigen persoonlijke tool om het alleen maar te controleren.
Als ik sensoren heb geprogrammeerd met mijn TPMS-tool, vraagt deze naar het jaar, merk en model van de auto. De programmagegevens moeten elk jaar worden bijgewerkt, net zoals de modellen van auto's elk jaar kunnen veranderen.
Ik ben niet verbaasd dat de OP problemen heeft met de nieuwere sensoren in een oudere auto, zelfs als het hetzelfde model is. Mogelijk werkt een scenario waarbij 2020-wielen op een auto uit 2022 worden gemonteerd???