Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.
101 - 120 of 182 Posts
Ik vind het geweldig dat ze het vooraf ingestelde verplaatsingsgedrag hebben gerepareerd! Daar werd ik gek van. Ik zal de upgrade opnieuw moeten proberen. De vorige keer werkte het niet voor mij.
Ik zag dat je wat authenticatieproblemen had. Ik weet niet zeker of het hetzelfde is, maar ik klaagde dat de kaarten niet konden worden geverifieerd voordat de update werd geïnstalleerd. Negeerde het en voerde de update uit, daarna werkte alles prima.

Heb deze nieuwste update geïnstalleerd. Nu gebruikt de auto de originele SD-kaart, aangezien ik een andere had gekocht voor de laatste update. Ik vind het erg fijn dat de radiovoorinstelling op het stuurwiel nu consistent is, hoewel de update mijn voorinstellingen opnieuw heeft gesorteerd. Geen probleem, maar dat gebeurde niet met de laatste update.

Misschien speelt mijn geheugen me parten, maar ik herinner me niet dat het navigatiescherm zo'n blauwe lucht liet zien. Over het algemeen ziet de navigatie er best goed uit. Ik begrijp nog steeds niet de kleine indicatoren die onderaan het scherm verschijnen en de richtingopties voor een aankomende kruising tonen. Het toont niet altijd de volgende, want ik heb gezien dat het een kruising oversloeg om de volgende te tonen. Het is iets dat ik liever zou uitschakelen, maar ik heb er geen instelling voor gevonden.

Vreemd genoeg is mijn batterijpercentageweergave onder het PHEV-menu niet hetzelfde. Van mijn huis naar onze plaatselijke supermarkt is het 1,9 mijl enkele reis, met een goede klim bergopwaarts vanaf het huis tot het afvlakt, en dan dezelfde afdaling terug. Ik heb altijd 3 mijl bereik gebruikt om deze retourrit te maken, waarbij de percentageweergave ergens tussen 90-92% (meestal 91) aangaf als ik thuiskwam. Vanmorgen dezelfde rit gemaakt, en hoewel de bereikweergave hetzelfde was, kwam ik thuis met 95%. Ik ben nog nooit in de buurt gekomen van het maken van de rit met zoveel over, vooral verrassend omdat het bereiknummer merkbaar eerder van 23 naar 22 mijl daalde dan voorheen. Deze update heeft blijkbaar de PHEV-berekeningen en batterijberekeningen aangepast. Normaal gesproken haal ik ongeveer 30 mijl bereik met een volle batterij. Ik zal moeten kijken hoe het eruit ziet na een langere rit. Dat zou morgen moeten gebeuren, als ik wat boodschappen in de stad doe.

Discussion starter · #104 ·
Ja, mijn gemiddelde "bereik" is enigszins veranderd toen ik de update uitvoerde. Omdat ik geen bereikangst heb en weet dat dit getal een schatting is, schreef ik het toe aan iemand die dacht dat hij het algoritme moest aanpassen.

Ik heb in de praktijk geen verandering in het WERKELIJKE bereik opgemerkt.

Greg

Ik kan ook bevestigen dat nu sms-berichten op mijn telefoon weer op het infotainmentscherm verschijnen. Ik heb Kia verteld dat hun laatste update het kapot heeft gemaakt, maar ze waren er zeker van dat het er niets mee te maken had. Nou, er is niets veranderd behalve deze nieuwe update, en nu werkt het weer. Dus, Kia! :p

Vanmorgen een rit van 21 mijl gemaakt met een bereik van 19 mijl. Ik kwam thuis met nog 4 mijl over.

Ik heb een 2020 Niro Ex-Premium PHEV met een 10" display. Is er een kaartsleuf? Ik zie er geen. Of gebeuren alle updates via UVO en internet?
Het zit waarschijnlijk achter een stukje bekleding, zoals bij mij. De mijne zit precies in het midden onder het scherm, achter een goed verborgen paneel dat eraf kan worden geklikt.

Welke nieuwe functies zijn er in de nieuwe update opgenomen? Mis ik iets als ik de update niet uitvoer (het lijkt een gedoe om te updaten, omdat er een SD-kaart nodig is en veel tijd kost).
De kaart is wat aantrekkelijker, hoewel ik er zeker van ben dat er nog andere verbeteringen/voordelen zijn die verder gaan dan het uiterlijk. De kaarten zelf zijn natuurlijk bijgewerkt. Ze hebben sms-berichten die van de telefoon binnenkomen gerepareerd, zodat ze weer werken. Ze hebben een slecht ontwerp gerepareerd waarbij de knopbeweging bij het doorlopen van je vooraf ingestelde radiostations direct veranderde op basis van welk scherm werd weergegeven. Het beweegt nu op dezelfde manier op alle schermen.

Niet echt een probleem. Ja, ik besloot een nieuwe SD-kaart te kopen voor mijn eerste update, in plaats van de fabriekskaart te overschrijven voor het geval er iets misging. Het duurt even om te downloaden, maar ik kan niet zeggen hoe lang, want dat hangt af van de snelheid van je internetverbinding. De mijne duurde ongeveer 20 minuten met een snelheid van 100 Mbps. Het duurt ongeveer 10 minuten om de bestanden naar de SD-kaart te kopiëren en vervolgens ongeveer 20-30 minuten om de update in de auto te voltooien. Ik liet de auto gewoon aan en ging terug naar huis. Ik schakelde de HVAC uit, zodat er geen kans was dat de motor zou starten, aangezien hij in de garage stond.

Dit is de tweede keer dat ik de software heb geüpdatet. Ging veel soepeler na mijn eerste keer, simpelweg omdat ik het al eerder had gedaan.

Geen back-upfaciliteit... Ik herinner me niet, maar ik denk niet dat het zelfs mijn radiofavorieten heeft veranderd.

Heb je mijn pagina over updaten gelezen? (misschien draad vanaf het begin lezen)

Greg
Het heeft mijn voorkeuzes niet veranderd, maar wel opnieuw geordend. Het zette de twee FM-voorkeuzes bovenaan (ze stonden er al, maar het keerde de volgorde om) en daarna kwamen de 5 SXM-voorkeuzes in kanaalnummervolgorde. Ik had de SXM-kanalen niet zo, maar het was niet belangrijk genoeg voor mij om ze opnieuw te doen.

Dat bevestigt wat ik heb gevonden, het heeft geen van mijn "configuratiegegevens" verwijderd, zoals het is, wat niet veel is.
Grappig, toen ik de update toepaste, heeft deze al mijn presets volledig verwijderd. Ik veronderstel dat het afhangt van welke versie je hebt geüpdatet.

De update naar de USB-drive gedownload met behulp van het bijgewerkte programma. De instructies over het updaten gevolgd, maar het enige dat gebeurt, is dat de geluiden op de USB-drive worden afgespeeld en wanneer ik op update druk, wordt me gevraagd om "het geheugen in te voegen dat het updatebestand bevat en het opnieuw te proberen". Ik zag dat de eerste gebruiker een vergelijkbare reactie plaatste, maar ik heb nooit gezien hoe hierop werd gereageerd hoe dit is opgelost.

Nou, de gratis updatesite is eindelijk live... Officiële Kia Motors Navigatie Update Website

Heb het installatieprogramma voor Windows gedownload en geïnstalleerd.

Dan voer je het uit en kun je je aanmelden bij het Kia Red-programma, of andere, of doorgaan als gast, doorgaan als gast is de juiste manier.

Dan is er nog een aanbod om je aan te melden, doe het later.

Nu kun je je voertuig selecteren en rechtstreeks van het programma naar een flashdrive downloaden, het geeft zelfs aan dat het de drive formatteert.

Dat allemaal gedaan...

Nu wordt verondersteld dat je de flashdrive in de auto steekt en het setupmenu gebruikt... software-update... en het zou moeten beginnen met updaten...

nee, zit daar en speelt de .wav-bestanden af die op de flash staan... je kunt apk-bestanden en andere dingen zien, dus de volgende truc is om het te laten updaten.

Zucht.....
Greg... ik heb hetzelfde probleem, alleen met het afspelen van geluiden. Alle bestanden/mappen staan in de root van de drive, hoe ben je dit probleem voorbijgekomen?

101 - 120 of 182 Posts