Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.

Cruisecontrolknop werkt niet meer

433 views 9 replies 6 participants last post by  Glenn  
#1 ·
Een paar dagen geleden werkte de cruisecontrolknop niet meer, hij 'beweegt' niet meer hetzelfde als vroeger en ik kan daardoor geen cruisecontrol gebruiken.

Ik kan er niet achter komen hoe ik de knop eraf moet halen. Heeft iemand advies over het repareren van de knop, zonder hem te beschadigen?

#6 ·
Ik denk niet dat er puin is en het hele gebied is schoon. Ik heb er herhaaldelijk op gedrukt en geprobeerd meer druk op de uiteinden dan in het midden uit te oefenen, maar er is niets veranderd.

#9 ·
Het klinkt alsof de knop fysiek versleten of vastzit. Als het op het stuur zit, maken veel cruisecontrolschakelaars deel uit van een vervangbare schakelunit. Meestal moet u eerst de airbag verwijderen (koppel de batterij los en wacht ~15 minuten voor de veiligheid), en vervolgens de schroeven verwijderen die de schakelaar vasthouden.

Wees voorzichtig – wrik niet te hard, anders kunt u de sierlijst beschadigen. Als het een stuurkolomhendel is, moet mogelijk de stuurkolomafdekking worden verwijderd.

Een werkplaatshandboek of een YouTube-video voor uw specifieke voertuig kan echt helpen. Welk voertuig/bouwjaar is het? Ik kan u misschien preciezere stappen geven.