Kia Niro Forum banner
  • Welcome to the Kia Niro forum! We discuss all models of the Niro, including the Hybrid, PHEV and EV versions. We are glad you stopped by. Feel free to browse the various topics, along with out FAQs. To enable posting, you need to register for a user account. There is no cost for this. Just click in the upper right corner where it says Login/Join. We look forward to your continued parcipitation.
21 - 40 of 40 Posts
Discussion starter · #21 ·
Is uw forward dashcam hetzelfde model als die van uw vriend, behalve dat u de extra camera achter heeft? Of is het een ander model? Als ze verschillend zijn, heeft de uwe misschien meer stroom nodig? Ik weet niet zeker hoe u dat kunt controleren. Misschien is de zekering waarop u bent aangesloten niet genoeg voor uw camera? Nogmaals, ik ben geen expert, dus ik gok maar.

Heel erg bedankt voor het plaatsen van dit @Nouseformonkeys. Ik vraag me af of iemand daar weet hoe ik een dashcam kan aansluiten, zodat ik kan profiteren van de "Parkeermodus", die volgens mij een altijd aanwezige voeding nodig heeft. Ik heb een hardwire kit die zegt dat hij de parkeermodus kan ondersteunen en een set kabels heeft die ik kan gebruiken om op een bestaande zekering aan te sluiten. Iemand ideeën over hoe ik veilig kan uitzoeken of een van de zekeringen altijd aan staat? Bedankt Dan

Voltmeter. Het is slechts 12 volt, dus het is veilig. De zekeringen kunnen allemaal van stroom worden voorzien als de auto uit staat. Zo niet, probeer dan die voor de deurschakelaars. Die moeten van stroom worden voorzien.

Oké mensen, voor degenen die geïnteresseerd zijn, met hulp van hierboven heb ik mijn Apeman Cam geïnstalleerd met behulp van een piggyback zekering hardwire kit op de zekering voor de deursloten, zodat deze altijd aan staat (bedankt @yticolev).
6524
Mijn camera heeft een bewegingssensor en parkeerbewaking, daarom wilde ik hem altijd aan hebben. Ik parkeerde hem gericht op een drukke weg en liet hem twee dagen staan. Hij nam veel 3 minuten durende videoclips op van dingen die voor de auto bewogen, zoals verwacht, en de auto toonde 74% lading voor en na, en de verwachte kilometers gingen daadwerkelijk omhoog (maar ik neem aan dat dat te maken heeft met de warmere buitentemperatuur). Dus wat de stroomafname ook is, het lijkt vrijwel verwaarloosbaar, tenminste over een periode van 2 dagen. De auto is een 2020 e-Niro. Ik heb het gevraagd aan de dealer voordat ik het deed en gevraagd of dit mijn garantie op enigerlei wijze zou beïnvloeden en ze bevestigden dat dit niet het geval zou zijn. Ik hoop dat het voor iemand nuttig is.

Nou, het duurde even, maar eindelijk heb ik de kit geïnstalleerd om mijn dashcam op de zekeringkast aan te sluiten, zodat er geen loshangende draden meer zijn en je niet meer in de sigarettenaansteker hoeft te pluggen.

Ik heb deze zekering-tapkit besteld, die het volgende bevat:

• Lange kabel met een mini-usb-connector aan het ene uiteinde en een aansluiting op de zekering-tap aan het andere uiteinde met de 12v naar 5v converter ertussen
  • 4 soorten zekering-taps en zekeringen
  • Plastic wrikstang om de dashboardpanelen los te wrikken en de kabel tussen de panelen te verbergen

Image

Image

Het duurde ongeveer 2 uur om te installeren, maar de meeste tijd ging zitten in het uitzoeken van de beste manier om de kabel te leiden en een bout op de auto te vinden om de massakabel aan te bevestigen. Als ik een andere Niro zou moeten doen, zou ik het waarschijnlijk in minder dan een half uur kunnen doen. Na veel vallen en opstaan, denk ik dat de beste manier is om bij het zekeringpaneel te beginnen en dan de kabel naar de dashcam te leiden.

* Doe dit op eigen risico! Ik ben geen professional en ik vertel alleen over mijn eigen ervaringen. *

Plaats eerst je dashcam op de voorruit. Als je de 3M-lijm gaat gebruiken om hem permanent op de voorruit te bevestigen, gebruik dan wat tape of schilderstape om hem tijdelijk te positioneren terwijl je de bekabeling doet. Als je de zuignap of een ander verstelbaar montagesysteem gebruikt, kun je de dashcam op de voorruit bevestigen. Het is waarschijnlijk het beste om de dashcam van stroom te voorzien met de sigarettenaansteker-stekker om er zeker van te zijn dat je tevreden bent met de plaatsing.

Trek voorzichtig de weerstripping rond de deur van de A-stijl naar beneden naar de vloer. Open vervolgens de zekeringkastdeur die zich op het paneel onder het stuur aan de linkerkant bevindt. Steek het mini-usb-uiteinde van de kabel in de zekeringkast en leid hem naar de linkerkant van het paneel. Wrik de linkerkant van het onderste paneel los waar de ontgrendeling van de motorkap zich bevindt. Ik kon dit paneel niet helemaal verwijderen omdat ik waarschijnlijk de vergrendeling had moeten verwijderen, maar door de linkerkant los te wrikken, had ik genoeg ruimte om de kabel uit het zekeringgebied en in het kanaal te leiden waar de weerstripping normaal gesproken zit.

Image

Image

Vervolgens wrik je de A-stijl cover eruit. Pak hem aan de bovenkant vast en trek hem voorzichtig recht naar buiten. Hij komt er niet helemaal af. Ik denk dat er een clip zit voor de zij-airbag die hem vastzet en ik wilde niet forceren. Maar er is genoeg ruimte tussen het metaal en de cover om de kabel verder naar het dak te leiden. Ik heb de usb-connector met wat draadtrimmer-draad vastgeplakt om de kabel van de deurkant naar de voorruitkant te leiden. Ik heb ervoor gezorgd dit ruim onder de opgerolde airbag te doen. Zodra de kabel aan de voorruitkant zit, trek je genoeg kabel om de A-stijl op te gaan en langs de hemelbekleding en naar de dashcam. Zorg er ook hier voor dat de kabel de airbag niet hindert. Er is genoeg ruimte aan de voorkant van de A-stijl voor de kabel. Zodra de kabel zich in de hoek van de A-stijl en de hemelbekleding bevindt, stop je de kabel in de hemelbekleding en werk je je een weg naar de dashcam. Je kunt de plastic wrikstang gebruiken om de kabel tussen de voorruit en de voorkant van de hemelbekleding te stoppen.

Image

Het witte object bovenaan deze foto is de airbag opgerold als een rol inpakpapier.

Zodra je bij de sensors cover komt, wordt de ruimte krapper. Wanneer de kabel zich direct boven de dashcam bevindt, leid je de kabel naar beneden in de richting van de camera. Zorg ervoor dat de mini-usb-connector de camera bereikt en steek hem erin. De houder die ik gebruikte, wordt aan de arm van de achteruitkijkspiegel bevestigd, dus ik leidde de kabel naar beneden in het midden van de sensors cover en zette de kabel vervolgens vast met tie-wraps aan de spiegelarm.

Image

Image

Duw de A-stijl cover terug op zijn plaats. Zorg er ook hier voor dat de kabel de airbag niet hindert en dat de airbag en de kabel niet worden gekreukt wanneer je de cover terugplaatst.

Terug bij de zekeringkast, zoek de reserve 10A zekering in positie 3 dwars en 2 omlaag en trek hem eruit. Noteer de oriëntatie. Zoek de zekering-tap uit de kit die overeenkomt met de grootte van de zekering. De zekering-tap heeft twee plaatsen voor zekeringen. Richt de zekering-tap zo uit dat de draad zich aan de rechterkant bevindt en de pinnen naar beneden wijzen. Steek de zekering in de onderste positie. Steek de compatibele zekering uit de kit in. Ik denk dat het een 5A zekering is en hij zal kortsluiting veroorzaken als er een probleem is, zodat de eigenlijke zekering en je elektronica niet beschadigd raken. Zoek de andere connector van je kabel en steek de zekering-tap daarin. Ik wist niet zeker of ik ze samen moest krimpen, maar de verbinding voelde behoorlijk strak aan, dus ik heb het niet gedaan. Steek de zekering-tap terug in de lege sleuf. De kabel moet naar rechts wijzen.

Image

De laatste stap is het aarden van de kabel. Er is een zwarte massadraad die aan het metaal van de auto moet worden bevestigd. Er zit een bout in de zekeringkast die zich in de perfecte positie bevindt, maar ik had geen compatibele sleutel of dopsleutel om hem los te draaien, omdat hij zich op een krappe plek bevond. Ik kon niet uitvinden hoe ik het paneel moest verwijderen en de knie-airbag zit er ook. Uiteindelijk leidde ik de zwarte draad onder de zekeringkast, langs de voetrem en bevestigde hem aan een bout op de vloer. Ik maakte de moer los zodat ik genoeg ruimte had om de massa-aansluiting eronder te plaatsen en draaide de moer vervolgens vast. Daarna zette ik de draad vast met tie-wraps op de dichtstbijzijnde plek zodat hij niet los zou hangen.

Image

Zodra alles is aangesloten, zet je de auto aan om te controleren of de dashcam werkt. Zo niet, controleer dan je aansluitingen en of de zekeringen en de tap op de juiste manier zijn geïnstalleerd. Ik weet niet zeker wat er zou gebeuren als dat niet zo was. Ik vermoed dat een van de zekeringen kortsluiting zou veroorzaken. Als alles werkt, kun je nu de dashcam op zijn definitieve plek monteren en positioneren, de extra kabel en de converter in de zekeringkast stoppen en de cover terugplaatsen. Ik heb maar kort met mijn auto gereden, dus ik kan niet zeggen of er rammeltjes zijn.

Ik hoop dat iemand deze info nuttig vindt. Omdat de Niro een relatief nieuwe auto is, zijn er geen specifieke tutorials over hoe je dit moet doen. Het is een relatief eenvoudige procedure, maar het helpt om een idee te hebben van hoe de dingen eruitzien voordat je begint.

Als iemand weet hoe je het onderste paneel kunt verwijderen zodat ik bij de bout in de zekeringkast kan komen, zou ik de massadraad liever daarop aansluiten.

Nogmaals, doe dit op eigen risico!
Geweldige uitleg. Net als jij heb ik uren besteed aan het zoeken naar een aardpunt. Toen vond ik wat schema's online over het verwijderen van panelen, dus ik gebruikte mijn plastic gereedschap en een schroevendraaier met platte rand en verwijderde het eindpaneel, waarbij ik ervoor zorgde dat ik geen van de 5 plastic kliknokken brak. Zie hier, veel mooie aardingsbouten. Het referentienummer van de paneelcover is: DE 84786-G5000 Cover-C/Pad Main Side RH >PP-TD20-057<
Ik hoop dat dit iemand helpt.

Discussion starter · #29 ·
Geweldig geschreven. Net als u heb ik uren besteed aan het zoeken naar een aardpunt. Toen vond ik online enkele diagrammen over het verwijderen van panelen, dus gebruikte ik mijn plastic gereedschap en een schroevendraaier met platte kop en verwijderde het eindpaneel, waarbij ik voorzichtig was om geen van de 5 plastic kliknokken te breken. En zie, veel mooie aardingsbouten. Het referentienummer van de paneelafdekking is: DE 84786-G5000 Cover-C/Pad Main Side RH >PP-TD20-057<
Ik hoop dat dit iemand helpt.
Geweldig! Kunt u de link naar de site met de paneelinformatie plaatsen? Kan anderen helpen die een dashcam willen installeren. Misschien verplaats ik mijn aardverbinding naar een betere plek.

Ik vind het echt leuk hoe dat gemonteerd is. Ik heb een Ausdom met zuignapbevestiging en die valt de hele tijd af. Soms blijft hij wekenlang zitten en soms valt hij 6 keer per dag af. :)

AUSDOM Dashcam A261

Hij maakt .mov-bestanden en je kunt ze gewoon bekijken zoals ze zijn, maar als je de bestanden met het programma DashCam Viewer gebruikt, krijg je alle GPS-gegevens en g-krachtinfo. Komt superhandig van pas als je video's bekijkt en je herinnert je "waar" iets is gebeurd, niet wanneer.

Tot nu toe heb ik in de 1 1/2 jaar van installatie precies 1 ongeluk en 1 bijna-ongeluk gezien. :)
Ik weet niet zeker hoe ik deze site moet gebruiken. Het is niet erg intuïtief. Ik heb gereageerd op de dashcam hardwire en de aardingspunten onder de zijbekleding van het dashboard.
U vroeg om de link die het verwijderen ervan laat zien. Kia Niro : Crash Pad Side Cover Repair procedures : Crash Pad
Ik hoop dat dit helpt.
Bob Weeks

Ik weet niet zeker hoe ik deze site moet gebruiken. Het is niet erg intuïtief. Ik heb gereageerd op de harde bedrading van de dashcam en de aardingspunten onder de zijbekleding van het dashboard.
U vroeg om de link die de verwijdering ervan laat zien. Kia Niro : Crash Pad Side Cover Repair procedures : Crash Pad
Hope tis helpt.
Bob Weeks
Dat is een geweldige link, bedankt voor het plaatsen, veel goede info daar voor ons doe-het-zelvers.

Ik weet niet zeker hoe ik deze site moet gebruiken. Het is niet erg intuïtief. Ik heb een opmerking geplaatst over de dashcam hardwire en de aardingspunten onder de zijbekleding van het dashboard.
U vroeg om de link die de verwijdering ervan laat zien. Kia Niro : Crash Pad Side Cover Repair procedures : Crash Pad
Hope tis helpt.
Bob Weeks
Hoi Bob

dank voor deze info, erg nuttig. Ik probeer dat paneel eraf te halen, kan ik bij u bevestigen dat ik de juiste heb? Hoeveel kracht was er nodig om het eraf te halen? En tot slot, moet je ook de rubberen afdichting rond de deur verwijderen om er toegang toe te krijgen?

Image

Veel dank
Alan

Geweldige post, bedankt voor het delen! Ik heb de stappen gevolgd en ik kon een heel netjes werk doen, behalve één ding. Op de een of andere manier klikt de afdekking van de A-stijl niet terug op zijn plaats. Het middelste deel is prima, maar aan de bovenkant gaat het niet terug naar waar het was. Ik was heel voorzichtig met het eruit halen tijdens het demonteren en ik heb het niet geforceerd voor zover ik kan beoordelen. Er zit ook niets in de weg, bijvoorbeeld de kabel is uitgelijnd met de andere kabel die er al zat. Maar op de een of andere manier is het nog steeds niet hetzelfde als voorheen, zie hieronder,
Image

Ik vroeg me af of iemand anders hetzelfde probleem had? Het voelt alsof sommige delen weer op hun plaats zijn geklikt, maar andere niet.

Is er enige begeleiding die iemand kan geven?

Discussion starter · #36 ·
Ah, eigenlijk is het mijn fout. Er zat een draad in de weg... Alles goed nu. Nogmaals bedankt voor deze geweldige posting! Ik ben super blij met het resultaat.
Geweldig. Blij dat je het probleem hebt gevonden. Dat zou me elke keer dat ik in de auto stap, hebben gestoord.

Nieuwe camera komt over een paar dagen aan. Hij heeft automatische opname tijdens het parkeren en een circuit om zichzelf uit te schakelen als de 12V-batterij onder bepaalde drempelwaarden komt, om de batterij te beschermen.

Probleem is dat de Niro HEV geen conventionele 12V-loodbatterij meer heeft, en dus vraag ik me af welke spanningsdrempels ik moet instellen.

Proost,

Ik heb nu ongeveer zes weken een vast bedrade Blackvue DR900X-2CH Plus camera. Hij heeft een fwd-camera en een rear-camera.

De Kia Niro Hybrid met zijn ingebouwde lithium "start"-accu is wellicht de ideale auto voor deze camera. Wanneer de auto uit staat, blijft de camera aan (gevoed door de auto) en blijft opnemen in een vrij slimme modus genaamd "parkeermodus".

Het probleem met vrijwel alle andere auto's is dus dat de "parkeermodus" de startaccu leegtrekt en je dan een dode auto hebt en een starthulp nodig hebt. Verschrikkelijk. Dus verkopen dashcamverkopers je - voor honderden dollars - speciale onafhankelijke batterijen alleen voor de dashcam.

Dit is mogelijk niet nodig met de Hybrid. Ik heb de camera tot 48 uur lang getest in geparkeerde toestand en als ik terug in de auto kom, neemt de camera nog steeds op.

Slechts één keer, om een onbekende reden, toen ik na 48 uur aankwam, had de camera de stroomtoevoer verloren en was de auto dood. Andere auto's zouden startkabels nodig hebben gehad. Niet de hybride Niro. Natuurlijk heb ik gewoon op de knop "RESET BATTERIJ" gedrukt, de "start"-accu werd direct opgeladen vanuit de tractie (hybride) accu, en zowel de auto als de camera startten vrolijk opnieuw op.

De nieuwere dashcams zoals de ViofoA129 hebben een parkeermodus. Als je de juiste voedingsadapter voor de unit koopt die 3 draden heeft in plaats van slechts twee, dus je sluit de zwarte draad aan op constante stroom en de rode draad op contact en de groene draad op aarde, dan stuurt de voeding het signaal via de usb-voedingspoort om de unit te vertellen of deze geparkeerd staat of niet. Dan kan de unit 3 verschillende parkeeropnamemodi aanbieden.
De HEV heeft een kleine batterij. Dus ik vroeg me af hoe de parkeermodus hierop van invloed zou zijn? Sommige van de beoordelingen vermelden een dure reservebatterij om te voorkomen dat de lithium Niro-batterij overmatig wordt belast.

Net geïnstalleerd in mijn Kia Niro 2017 Touring:
Viofo T130 Dashcam x1
Viofo HK4 Hardwire Kit x1
Gebruikte tools besteld bij Blackboxmycar.com: "Essential BlackboxMyCar Install Package" x1 - dit wordt geleverd met de 2 zekeringklemmen die ik heb gebruikt.

Ik heb veel info gebruikt die ik heb opgedaan uit de nuttige post van de OP en een aantal Youtube-video's en wilde gewoon wat foto's van het zekeringkastgedeelte delen om iedereen te helpen die probeert een dashcam te installeren. Ik wilde de HK4 Hardwire Kit gebruiken zodat de installatie er netjes uitziet en ook de parkeermodus gebruiken. De OP gebruikt de parkeermodus niet (daarom zie je maar 1 zekeringklemverbinding van de OP), maar in mijn voorbeeld gebruik ik de parkeermodus, dus daarom gebruik ik 2 zekeringklemmen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Alles ruimt netjes op als het deksel van de zekeringkast weer terug is geplaatst.

21 - 40 of 40 Posts